Luc schreef:
zelfs brommer of auto accidenten kunnen snel op gevangenis(of voorhechting) uitlopen.
Zie dat je ofwel een voertuigverzekering hebt met bailverzekering in, zodat moest er iets mislopen, die de bail voor u storten..
of anders zie dat je altijd snel aan een paar honderdduizend bath kunt geraken....bail is niet echt goedkoop.
Loopt ook op naar de schade ,of delict ....die er is enz...
Goede verwittiging in het filmpje is....
probeer de bail op naam van u (moeilijk) of op naam van een buitenlandse vriend te krijgen....
Degene die de bail stort(en handtekend) kan hem later ook terug ,na uitspraak door de rechtbank, gaan ophalen....NIEMAND anders...
zon 36 graden
Luc, om te beginnen, yaa-baa = crazy-drug, waarbij 'baa' crazy is.
In principe worden alle partijen bij een meerzijdig ongeval met letsel of grote schade voorlopig in hechtenis genomen in afwachting van een onderzoek. Dat gebeurt zowel bij Thai als bij een buitenlander. Op mijn auto-verzekering-polis staat een bail van THB 200,000 vermeld.
Verder de filmpjes: Dit heb ik ook al elders geschreven: Behalve de dame van de toeristenpolitie op Phuket of Samui, zie je alleen maar kale Engelsen: de Engelse Honorair Consul, zijn agent, de US of UK militair die op kwam draven om de ruzie bij de jetski-verhuurder te beslechten en niet te vergeten de toeristen-politie-vrijwilligers in Pattaya, die op mij werkelijk overkomen als een stel vergeten, gefrustreerde en mislukte politiemannen in hun eigen land, die hier nog even hun macht willen laten zien. Macht die ze absoluut niet hebben, want de vrijwilligers bij de TP hebben niet meer en niet minder rechten dan een doodgewoon Thais staatsburger. Het zijn alleen de Thaise leidinggevenden bij de TP die een volledige bevoegdheid hebben en ook volwaardig politie-agent zijn.